Uwaga! Gra jak i rejestracja została bezterminowo wyłączona.
Menu
Krasnolud
2019-03-11 13:35:35

Wygląd: Łatwo ich rozpoznać pośród tłumu, gdy ich niskie postaci rozpychają się szerokimi barami, mrucząc gniewnie mało wyszukane przekleństwa. Niezależnie od płci są oni bowiem krępawi, o grubych kościach i często wydatnych, piwnych brzuchach. Najwyżsi osiągają sto sześciesiąt centymetrów wzrostu, najniżsi są zazwyczaj nieco roślejsi od Sylfów. Skórę mają ciemną, dość twardą i nawykłą zarówno do gorąca dusznej kopalni, jak i mrozu górskich szczytów. Pod nią kryją się wyrobione mięśnie, gotowe podołać nawet najcięższej pracy. Mężczyzn wyróżnia rosnąca całe życie broda, wielkie tabu rasy, o które dbają niezwykle starannie. Uszkodzenie jej lub też obcięcie równoznaczne byłoby podważeniu męskości czy nawet kastracji.
Kobietom, wbrew stereotypowi, nie brakuje żadnego z atrybutów ich płci. Są może tylko dość...korpulentne lub raczej zdrowo zbudowane. Nie rośnie im też zarost, ale ich włosy, noszone w zwyczajowym warkoczu, zachowują zdrowie do późnej starości.

Wiek: Mogą być niezwykle starzy. Czterysta lat jest już wiekiem wyznaczającym sędziwość, lecz najstarsi miewają aż sześćset wiosen. Przed ukończeniem stu lat są traktowani jak nastolatkowie, choć mają umysły i ciała dorosłych. Wynika to z faktu, iż krasnoludy nie akceptują braku doświadczenia, a to zdobywa się dopiero z wiekiem. Mimo długiego życia, zniedołężnienie oszczędza ich zazwyczaj do samego końca.

Charakter: Są prości, uparci i łatwi do sprowokowania. Twardo będą obstawać przy swoim, a zniewagi nie puszczają mimo uszu nigdy. Pozbawieni wyrafinowania, czują zarazem wstręt do dwulicowości. Ubóstwiają piwo, a po nim stają się głośni i rubaszni. Największą ich wadą jest jednak chciwość. Żądza złota, miłości krasnoludów, przywiodła wielu zgubę, gdy kopali głęboko w jego poszukiwaniu. Za głęboko...
Trzeba im jednak przyznać trzy rzeczy. Po pierwsze są honorowi. Słowo Krasnoluda ma wielkie znaczenie, a każda przysięga musi zostać dotrzymana. Po drugie, są pracowici. Życie poświęcają robocie, a za hańbę uznają wszelkie partactwo w jej wykonaniu. Po trzecie i najważniejsze, są oddani do śmierci. Rodzinie, przyjaciołom, klanowi. Nie opuszczają swoich w bitwie czy przy biesiadzie. Nigdy.

Predyspozycje: Silni z gór – Prawdziwy Krasnolud jest jak góra. Zbudowany prosto, usadowiony twardo na ziemi. Zazwyczaj spokojny, ale w gniewie straszny. Doceniający rozwagę oraz mądrość, karzący zaś niedbalstwo i głupotę. Ta natura widoczna jest również w ich pracy.
Będą więc kupcami, dla których nawet najmniejszy zysk ma znaczenie. Honorowymi wojownikami, nie cofającymi się przed żadnym wrogiem. Utalentowanymi rzemieślnikami, a w szczególności zaś kowalami, mistrzami stali o cierpliwości zimnej skały.

Archetypy: BarbarzyńcaObrońcaSzamanMistrz Bestii

Stosunek do innych ras: Stosunek Krasnoludów do innych to efekt wielowiekowej spuścizny przodków. Wszelkie dawne sojusze czy toczone wojny nie odeszły w niepamięć, zapisane runicznymi znakami na ścianach podziemnych hal. Z tego też względu większość Khazadów ma podobne spojrzenie na otaczające ich istoty.
Ludzie to słabowici partacze, bez fachu w ręku. Bywają jednak honorowi, co jest jakąś formą szlachetności. Ich mieszańce z innymi rasami są jedynie bezwolnymi ofiarami głupoty wcześniejszych pokoleń, jednak nadal większość brodatego ludu czuje do nich pogardę. Skrzaty mają łeb na karku, nie mają jednak doskonałego kunsztu krasnoludzkiego wykonania ani dumy. Bingerlingom za to nie brakuje animuszu.
Najgorsze za to są Elfy. O krzywdach jakie wyrządziły krasnoludom napisano setki pieśni i zapisano na stronnicach okutych w stal ksiąg, tak by nigdy nie uległy zapomnieniu. Nienawiść Krasnoludów do tej rasy graniczy z szaleństwem, a swoje korzenie ma w czasach tak starożytnych, że zapomnianych. Zdaniem Krasnoludów Elfom nigdy nie wolno ufać, a swoje knowania ciągną już od czasów starożytnej wojny, w której obie strony brały udział.
Elfy to zło i zasługują tylko na śmierć.

Frakcje, występowanie: Góry nie są miejscem zdolnym wyżywić ogromne populacje. Dlatego też Twierdze Krasnoludów rozsiane są po każdym paśmie górskim kontynentu, utrzymując ze sobą tylko kontakt handlowy za pośrednictwem starożytnych traktów oraz sieci kopalń. Nastręcza to niestety wiele zagrożeń ze strony ludów nizin oraz nieprzyjaznych mieszkańców głębin ziemi. Tym bardziej, że skarbce brodatego ludu otacza wiele legend.
Wiele Twierdz pozostało neutralnych, korzystając z handlu między wszystkimi stronami konfliktu. Części jednak nie było to dane. Agresywna polityka Zakonu oraz ciągłe intrygi Imperialnego Sojuszu zraziły do nich honorową rasę. Tym bardziej, że poczynaniami tych ostatnich zdają się kierować Elfy...
Dlatego też Thanowie raz jeszcze zeszli z górskich grani prowadząc swe hufce, by stoczyć bój z odwiecznym wrogiem. Tym razem jednak obrali sobie za sojuszników ludy nieokrzesane, lecz honorowe. To po stronie Wspólnoty Slavów domagać się będą spłaty krzywd i dawno zaciągniętych długów zemsty.

Religia: W Wielkiej Hali, gdzie przebywają wszyscy którzy odeszli, najwięksi spośród dawnych bohaterów spoglądają na swych potomków. Sącząc najprzedniejsze piwo ze złotych kufli, słuchają godnych sag opisujących ich czyny po wsze czasy. Pożywiając się tłustym mięsiwem radują oczy dokonaniami śmiertelnych, oceniając ich czyny niczym mistrz ocenia dzieło czeladnika. Jeżeli okażą się godni, ci dawni herosi wspomogą ich i pobłogosławią klanom. Na nic jednak modlitwy, gdyż Przodkowie doceniają tylko czyny, za nie właśnie witając Krasnoluda w swym gronie lub odwracając od niego oblicza.
Prócz nich Krasnoludy wyznają tylko jednego boga, lecz nie oddają mu czci. Zwą go różnie, lecz najczęściej Wodanem – prastarym mędrcem. To on podźwignął góry, a w smoczym ogniu wykuł pierwszych Khazadów. Nie słucha on jednak modlitw, tak jak inni bogowie. Bo jakimże stwórcą by był, gdyby jego dzieła ciągle wymagały pomocy? Dlatego też Wodan milczy, a wdzięczne za życie Krasnoludy robią swoje.
I tak od tysięcy lat.
Od zawsze i po wsze czasy.

Przykładowe imiona:

żeńskie: Frainna, Magratra
męskie: Breggund, Toinvok

Statystyki początkowe: 

Siła 4 Siła woli 3
Budowa 5 Krzepa 6
Inteligencja 3 Szybkość  3
Wszystkie prawa zastrzeżone. LineCladis
DivineEye Studio.
Czas generowania strony 0.057 s | Liczba zapytań SQL: 7 | Engine ver.: 1.94