W grze nasza postać posiada dwa rodzaje cech:
Cechy główne jakimi są:
Siła: Odpowiedzialna jest za obrażenia używane przy walce wręcz - obrażenia w tym wypadku zliczane są w stosunku 1:1 czyli za 1 siły zadajemy w walce dodatkowo +1 obrażeń. Ponadto siła używana jest także do obrażeń w wielu umiejętnościach.
Budowa: Odpowiedzialna jest za bazowe życie postaci. Za każdy punkt budowy otrzymujemy +7 życia.
Inteligencja: Odpowiedzialna jest za bazową magię oraz obrażenia w walce bronią magiczną oraz przy różnych magicznych umiejętnościach.
Siła Woli: Odpowiada za obronę w niektórych umiejętnościach magicznych oraz brana jest czasami jako przelicznik obrażeń przy umiejętnościach magicznych.
Krzepa: Od ilości Krzepy zależeć będzie ilość posiadanej obrony na całym ciele - obrona zliczana jest w stosunku 1:1 czyli za każdy 1 punkt krzepy otrzymujemy +1 obrony
Szybkość: Jest wyznacznikiem inicjatywy postaci - im więcej posiadamy szybkości tym wyższa nasza inicjatywa w walce. Dodatkowo szybkość używana jest do obrażeń w niektórych umiejętnościach.
Oraz cechy drugorzędne:
Magia: Jest to swego rodzaju ilość mocy jaką posiada postać i którą może wykorzystać do używania umiejętności magicznych - czarów. Jej bazowa ilość liczona jest w następujący sposób: (siła woli + inteliencja + budowa)
Kondycja: To ilość punktów, które wykorzystujemy podobnie jak magię z tą różnicą, że wykorzystywane one są do używania umiejętności fizycznych - technik walki. Jej bazowa ilość liczona jest w następujący sposób: (siła + krzepa + budowa)