Rozwijanie swojej postaci to ważna część gry, odpowiednie dobranie umiejętności, ekwipunku i rozłożenie statystyk jest zabawą samą w sobie. W trakcie gry możliwe jest zmienianie swojej postaci za pomocą Resetu Umiejętnościi Resetu Cech dostępnych w sklepiku SMS za oreny.
Oto kilka przydatnych wskazówek:
- Są trzy główne drogi podzielone na cztery szkoły każda. Aby wykupić umiejętność następnego poziomu,należy wydać przynajmneij jeden punkt wiedzy w umiejętność ją poprzedzająca w drzewku. Umiejętności różnych szkół i dróg można łączyć. Należy też pamiętać, że ilość umiejętności aktywnych, które można wykorzystywać w walce jest ograniczona (do 6 poziomu gracz ma dostępną tylko 1 umiejętność aktywną), natomiast umiejętności pasywne nie mają tego ograniczenia. Postać otrzymuje 1 punkt wiedzy na każdym nowym poziomie.
- Należy wziąć pod uwagę wymagania umiejętności (niektórych nie można wykorzysytwać w zbroi ciężkiej, do niektórych potrzebna jest określona broń lub np. tarcza)
- Aby postać była jak najefektywniejsza jej cechy powinny być dopasowane do umiejętności (np. umiejętność Nałożenie dłoni zależy od Siły Woli, więc postać powinna mieć tą cechę dobrze rozwiniętą jeśli chce ją często i skutecznie wykorzystywać)
- Cechy początkowe postaci można wziąć pod uwagę - jest to dość przydatne zwłaszcza na początku, na wyższych poziomach wraz z kolejnymi punktami cech różnice rasowe się wyrównują, odpowiednio rozwinięty Bingerling może spokojnie zostać znakomitym tankiem
- Rodzaj broni należy dopasować ze względu na wymagania cech. O kategoriach broni można poczytać tutaj: Kategorie broni
- Rozsądną rzeczą byłoby także zwrócenie uwagi na modyfikatory (do krwawienia, ogłuszenia, krytyków i inne) występujące w umiejętnościach i odpowiednie dobranie broni
- Umiejętności aktywne wymagają kondycji lub magii - lekka zbroja dodaje dużo kondycji, mniej dodaje jej ciężka, magię dodają szaty magiczne, zbroja ciężka odejmuje punkty magii
- Niektóre drogi są bardziej nastawione na współpracę w drużynie - Obrońca, Kapłan, Czarnoksiężnik i Szaman
- Człowiek jest rasą wszechstronną, co oznacza, że nie jest predysponowany to żadnej szkoły
DROGA WALKI
szkoła |
Barbarzyńca |
Obrońca |
Dualista |
Zabójca |
cechy wykorzystywane w umiejętnościach |
siła |
siła, budowa |
siła, szybkość |
siła, szybkość |
broń |
bronie dwuręczne |
buławy, miecze, topory, tarcza (1 umiejętność) |
broń jednoręczna + lewak |
sztylet |
zbroja |
nie szaty maga |
nie szaty maga |
nie szaty maga
|
nie zbroja ciężka |
rasy wśród Slavów |
krasnolud, stolem |
krasnolud, stolem, bingerling |
bingerling, krasnolud, bingerling |
bingerling, krasnolud, bingerling |
rasy w Imperium |
ankhar, terakanin |
ankhar, terakanin |
araganin |
araganin |
rasy w Zakonie |
stigma |
stigma, athema |
półelf, athema, sylf |
półelf, athema, sylf |
DROGA MAGII
szkoła |
Czarnoksiężnik |
Kapłan |
Mistyk |
Szaman |
cechy wykorzystywane w umiejętnościach |
inteligencja, siła woli, budowa |
inteligencja, siła woli |
inteligencja, siła woli, budowa |
inteligencja, budowa |
broń |
kostur, różdżka |
kostur, różdżka |
kostur, różdżka |
kostur, różdżka |
zbroja |
raczej szaty maga |
raczej szaty maga |
raczej szaty maga |
|
rasy wśród Slavów |
skrzat |
skrzat |
skrzat |
skrzat |
rasy w Imperium |
terakanin, elf |
elf |
elf |
terakanin, elf |
rasy w Zakonie |
półelf, sylf |
półelf, sylf |
półelf, sylf |
stigma, półelf |
DROGA STRZELECTWA
szkoła |
Sokole Oko |
Łowca Głów |
Tropiciel |
Mistrz Bestii |
cechy wykorzystywane w umiejętnościach |
siła, szybkość |
szybkość |
|
siła, budowa |
broń |
dystansowe |
dystansowe |
dystansowe |
raczej dystansowe (tylko 1 umka) |
zbroja |
raczej lekka |
raczej lekka |
|
|
rasy wśród Slavów |
skrzat, bingerling, krasnolud |
skrzat, bingerling, krasnolud |
skrzat, bingerling, krasnolud |
krasnolud, stolem, bingerling |
rasy w Imperium |
araganin |
araganin |
araganin |
ankhar, araganin, terakanin |
rasy w Zakonie |
półelf, athema, sylf |
sylf, athema, półelf |
sylf, athema, półelf |
stigma, athema |
UWAGA! Podane wskazówki są tylko orientacyjne, możliwe jest utworzenie całkowicie odmiennych postaci od tutaj zasugerowanych, zarówno pod względem ras, broni jak i noszonej zbroi.