Burek! Do nogi! Do nogi mówię! Bo cię odeślę z powrotem skądżeś przylazł!
Opis: Szaman jest archetypem dość wszechstronnym bazującym na magii przyzywania z odmiennych rzeczywistości bytów, którymi kieruje za pomocą swego umysłu. Nieoceniony w każdej drużynie ze względu na swoje umiejętności.
Predyspozycje: Człowiek, Stigma, Elf, Terakanin, Ankhar, Krasnolud, Skrzat, Bingerling
Pancerz: głównie magiczny, także lekki
Broń: różdżka, topór rzucany, broń naręczna, kusza, proca. W drugiej ręce: tarcza lekka, wielka lub źródło mocy
Cechy: budowa, inteligencja
Umiejętności: Na pewno Planarny sojusznik, czyli widmowy pies stający się nieodłącznym towarzyszem w każdej walce. W zależności od wybranej broni możliwe jest wybranie odpowiedniej umiejętności pasywnej lub Aury wzmocnienia.