Wszystkie informacje poniżej znajdują się w fazie alfa. Możliwe większe lub mniejsze zmiany w każdym możliwym dniu. Zachęcamy do częstego odwiedzania, choć postaramy się informować o większych zmianach.
Do celów gry fabularnej można przystosować postać na każdym poziomie doświadczenia, czy to będzie świeżak na 1, czy potężny wojownik na 12. Jednak nie licz na to, że twoja postać w rozgrywce fabularnej będzie tak samo masakrować hordy baboków jak to robi na Zagajniku - rozgrywki fabularne mają swoje oddzielne zasady i kto wie co czeka za rogiem. W tym momencie może przydać się staroświecki ołówek i kartka papieru.
W niektórych momentach konwersji postaci możemy dowolnie zmieniać wartości. Są pewne wyjątki jednak. Jeśli nasza postać normalnie jest budzącym groze wśród swoich wrogów barbażyńcą to jej karta fabularna nie może przedstawiać potulnego, czarującego kapłana. Jednak może nauczyć się innych zdolności wynikających z jej ścieżki, możliwości jest wiele. Wszystko to zależeć może także od decyzji (i woli) Mistrza Gry. Jeśli pozwoli on na większą zmianę i ingerencje w postać to nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyć barbażyńcę miotającego pociski chaosu. Tak czy inaczej tworząc kartę postaci fabularnej powinniśmy trzymać się tego jak tworzyliśmy i rozwijaliśmy naszą postać podczas gry.
Zaczynamy! W tabeli poniżej znajduje się rozpiska bonusów rasowych. Każda rasa ma swoje minimalne cechy i bonusy do umiejętności.
Rasa | Minimalne cechy startowe | Bonusy do umiejętności - UB - bojowe; UZ - zaawansowane |
Ankhar | Siła: 2 Sprawność: 1 Spostrzegawczość: 1 Wola: 1 Wytrzymałość: 2 |
UB: +2 biała lekka, +2 biała ciężka UZ: +2 intuicja, +1 charakter (+1 przerzut jeśli zastrasza), +2 sztuka przetrwania |
Athema | Siła: 1 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 2 Wola: 1 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 zbroja, +1 biała ciężka, +1 magia UZ: +2 intuicja, +1 hazard, +1 rzemiosło: kowalstwo, +1 inżynieria |
Araganin | Siła: 1 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 1 Wola: 2 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 walka wręcz, +1 magia, +1 strzelectwo UZ: +2 charakter, +2 intuicja, +1 hazard |
Bingerling | Siła: 1 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 1 Wola: 2 Wytrzymałość: 1 |
UB: +2 biała lekka, +1 zbroja, +1 strzelectwo UZ: +1 intuicja, +2 charakter, +1 kamuflaż, +1 kradzież |
Człowiek | Siła: 1 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 2 Wola: 1 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 zbroja, +1 strzelectwo, +1 jedna dowolna UZ: +2 intuicja, +1 powożenie, +1 jeździectwo, +1 charakter |
Elf | Siła: 1 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 1 Wola: 2 Wytrzymałość: 1 |
UB: +2 magia lub strzelectwo, +1 zbroje, +1 biała lekka UZ: +1 charakter, +1 kamuflaż, +2 wykształcenie, +1 sztuka przetrwania |
Krasnolud | Siła: 2 Sprawność: 1 Spostrzegawczość: 1 Wola: 1 Wytrzymałość: 2 |
UB: +1 biała lekka, +2 zbroja, +1 biała ciężka UZ: +2 intuicja, +1 hazard, +1 rzemiosło: kowalstwo, +1 inżynieria |
Pół-Elf | Siła: 2 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 1 Wola: 1 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 strzelectwo, +1 zbroje, +1 UZ: +1 charakter, +1 intuicja, +1 kamuflaż, +1 zielarstwo, +1 medycyna |
Stigma | Siła: 2 Sprawność: 1 Spostrzegawczość: 2 Wola: 1 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 magia, +2 zbroja, +1 broń biała lub strzelectwo UZ: +3 intuicja, +2 charakter |
Stolem | Siła: 2 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 1 Wola: 1 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 zbroja, +1 biała ciężka, +1 walka wręcz UZ: +1 intuicja, +1 powożenie, +1 jeździectwo, +2 sztuka przetrwania |
Sylf | Siła: 1 Sprawność: 2 Spostrzegawczość: 1 Wola: 2 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 magia, +1 biała ciężka, +1 rzucana lub strzelectwo UZ: +1 charakter, +1 hazard, +1 otwieranie zamków, +1 kradzież |
Terakanin | Siła: 1 Sprawność: 1 Spostrzegawczość: 2 Wola: 2 Wytrzymałość: 1 |
UB: +1 biała lekka, +1 zbroja, +2 na dowolne UZ: +3 charakter, +1 intuicja, +1 czarostwo lub kamuflaż |
Gdy mamy już ustalone jakie premie posiada nasza rasa możemy przystąpić do rozdawania punktów. Początkowa ilość punktów jaką możemy przydzielić w poszczególne kategorie to 4pkt dla cech, 4pkt dla umiejętności bojowych i 10pkt dla umiejętności zaawansowanych (pobocznych). Do wyboru pozostaje tylko wybranie jednej z wielu zdolności.
UWAGA: Wszystkie cechy, umiejętności i umiejętności bojowe nie mogą przekroczyć 4 poziomu (4 punkty) - to początkowe ograniczenie przy tworzeniu fabularnej karty postaci.
Opis wszystkich cech i umiejętności można znaleźć TUTAJ!
Opis wszystkich zdolności można znaleźć TUTAJ!