O projekcie
2013-09-20 16:56:47

LineCladis to projekt mający na celu stworzenie gry RPG z dodatkiem MMO prowadzonej w konwencji mrocznego średniowiecza z dodatkiem nieprzychylnej i niebezpiecznej magii.
Głównym założeniem projektu było stworzenie systemu sesji przez www w jak najwygodniejszy dla gracza sposób, z czasem jednak ten pomysł wyewoluował stając się czymś co można nazwać światem gry. Dodaliśmy własny system statystyk wraz z całą masą mechanicznych powiązań, w taki sposób uzyskaliśmy całkiem pokaźnych rozmiarów mechanizm, który w dalszym ciągu jest rozwijany. Po dalszych przemyśleniach doszliśmy do wniosku, że projekt systemu sesji dla RPG oraz naszego świata gry urozmaicimy o elementy fabularne oraz społeczne i ekonomiczne. Przyszły gracz będzie posiadał do dyspozycji wiele elementów uprzyjemniających samą rozgrywkę w świecie gry jak i chęć wykazania w sposób mechaniczny. Stworzyliśmy bardzo intuicyjny ale za razem rozbudowany system rozwoju postaci gracza począwszy od nieograniczonej możliwości wykreowania swego bohatera (brak ograniczeń typu klasy, gracz ma do dyspozycji drzewka umiejętności, w które sam rozdysponywuje zdobyte wcześniej wraz z doświadczeniem punkty tak jak chce) oraz bardzo rozwinięty, przyjazny dla gracza system walki i rankingowych punktów.
Bardzo dużą wagę postawiliśmy także na tzw. crafting czyli nic innego jak rzemiosło i ekonomię. Przyszli gracze w miły dla nich sposób oparty na minigrach będzą posiadali możliwości wytworzenia, zamiany oraz sprzedaży swoich dóbr innym graczom napędzając tym samym rynek. Trzeba tu dodać, że często to przedmioty sprzedawane przez ludzi będą jedyną drogą na zdobycie ich w grze, tak też jeżeli np. w karczmie kupimy gotowe piwo, tak od gracza będziemy w stanie kupić to samo albo i lepsze piwo za mniejszą cenę lub od gracza który zajmuje się chodowlą zwierząt zdobyć obornik, chmiel, zboże itd.

LineCladis to projekt mający na zadaniu wprowadzić gracza do świata wykreowanego przez nas, stworzenie postaci oraz utrzymanie klimatu poprzez odgrywanie sesji, spotkania z przyjaciółmi w karczmie, przy ognisku na trakcie itd. dodatkowym atutem jest fakt chęci stworzenia przez nas społeczności ludzi, którzy logując się do naszej gry będą mieli możliwość podzielenia się swymi pasjami, spotkanie nowych osób także lubujących się w klimatach RPG oraz wykazanie się w konkurencjach przygotowanych przez nas specjalnie dla nich.

 

.........................................

 

Już od paru dobrych lat w polskim internecie utrzymuje się moda na gry przeglądarkowe typu Vallheru. W okresie ok. 3-4 lat temu nastąpił wielki bum. Na wody polskiego internetu wylały się dziesiątki gier skonstruowane właśnie na tym wszystkim znanym silniku, którego autorem jest Thindill. Większe lub mniejsze modyfikacje zaczęły urozmaicać coraz to nowsze krainy i światy vallherowych mocarstw, jednakże były i takie krainy, które nie zmieniały nic a i tak ich popularność była przeogromna (słynna już gra Honolulu). Do większych krain zaliczały się Santic, Vallheru, Bruinena Gromka Woda, Kara-Tur, Mystical Warriors. Niektóre z nich upadły, niektóre trwają do dziś mając się dobrze, jedno jest wiadomo, era Vallheru ciągle trwa a same gry mają się dobrze, jednak ten czas powoli zaczyna mijać, pojawiają się setki gier urzekając młodych graczy graficznymi rozwiązaniami (elementy 3D bądź całe gry 3D), jednak przegrywają one w jednym, Vallherowe krainy posiadają klimat, to coś co powoduje iż gracze chcą trwać w tych krainach mimo prostej budowy silników. Dla przypomnienia zacytujemy wikipedię o co chodzi w tym całym Vallheru? Co to jest?:

„ Został stworzony przez Thindila na podstawie silnika Gamers Fusion 2.5 - gra ruszyła w styczniu 2004 roku, pierwsza publiczna wersja silnika została udostępniona w czerwcu. Nazwa Vallheru pochodzi z książek Raimonda Feista "Saga o wojnie światów". Silnik jest udostępniany na licencji GNU/GPL, tak więc każdy może stworzyć własną grę bazując na nim. Vallheru wykorzystuje bibliotekę ADODB do komunikacji z bazą danych (obsługuje MySQL i eksperymentalnie PostgreSQL) oraz biblioteki szablonów Smarty (którą można wymienić na OPT) do budowy wynikowych dokumentów HTML i PHPMailera. Z założenia silnik miał być bardzo łatwo modyfikowalny, oraz pozwalać zmieniać praktycznie wszystko w grze i to w miarę możliwości bez ingerencji w kod więc bez wymogu znajomości programowania i to nie tylko wyglądu, ale także np. lokacji czy przygód. Ostatnia wersja silnika nosi numer 1.5 i pochodzi z czerwca 2012 roku. Przez pewien czas projekt był nieaktywny, jednak w sierpniu 2011 roku Thindil powrócił ponownie do prac nad nim. Ponadto rozwijane są również osobne projekty gier bazujących na Vallheru i ich własne wersje czy forki silnika. ”


Niestety ostatnimi czasy zainteresowanie tego typu grami spadło, brak innowacyjnych rozwiązań, ciągle te same schematy rozłożenia i budowy wewnętrznej silnika, brak koordynowania mechaniki i fabularnej części gry... W dzisiejszym czasie bardzo ciężko odnaleźć swoje miejsce w internecie, a co jeśli lubujemy się w grach rpg i w sesjach ale nie mamy na nie czasu w życiu realnym? Co jeśli jesteśmy miłośnikami fantastyki oraz chcemy wykazać się swoją twórczością? Co jeśli chcemy poznawać nowych ludzi i bawić się dobrze współrywalizując z nimi? Otóż mamy do zaoferowania wam właśnie LineCladis – projekt gry RPG z elementami mmo, którego zadaniem jest oddanie wam do dyspozycji tych wszystkich rzeczy o które ciężko w dziesiątkach gier Vallheru. Innowacyjna, prosta mechanika, setki możliwości oraz tylko jedno ograniczenie – wasza wyobraźnia. My jako twórcy jesteśmy zapalonymi graczami i chcieliśmy od początku stworzyć silnik, który pozwoliłby nam na odgrywanie sesji z przyjaciółmi w jednym miejscu, poznawać ludzi o takich samych zainteresowaniach co my, spotykać się z nimi czy też rzucić się w wir przygód przygotowanych specjalnie dla nas w świecie gry LineCladis. Wiele nieprzespanych nocy oraz straconych na dokładnym przemyślaniu planów tyczących silnika w końcu zaowocowało powstaniem silnika oraz zespołu DivineEye Studio.
Nasza nazwa nawiazuje do tego co robimy, jesteśmy swego rodzaju „Bogami” kreującymi od początku świat, jego wątki fabularne jak i mechaniczne, no i mamy na wszystko oko ;).
Chcieliśmy aby projekt był miejscem azylu dla was, którzy zmęczeni szarością życia codziennego czy też chęcią przygody pragną rozerwać się przy gorącej czekoladzie/kawie/herbatce(mniam) w domu, po szkole bądź pracy i rzucić się w wir fantazji i wczuć się w postać swego wojownika, maga, łotra, łucznika, obrońcy i wielu wielu innych możliwości, w naszym świecie, w LineCladis – projekcie tworzonym przez graczy dla graczy.

Wszystkie prawa zastrzeżone. LineCladis
DivineEye Studio.
Czas generowania strony 0.218 s | Liczba zapytań SQL: 7 | Engine ver.: 1.11