W tym niewielkim "patyku" drzemie wielka moc i straszliwe możliwości. Dzięki różdżce czarownik może wykorzystać moc wybranego Arkanum i skupiając ją silnie wysłać w stronę wroga, wyrządzając znaczne szkody i zniszczenia. Mimo niepozornego wyglądu większości różdżek, zdolność ignorowania pancerza wroga przy zadawaniu obrażeń jest niezwykle cenną jej cechą.
Zalety: Różdżki najsilniej skupiają wolę maga, dzięki czemu moc jego zaklęć staje się naprawdę trudna do odparcia i żadna zbroja tu nic nie pomoże. Mag posługujący się różdżką może ustawić się z tyłu, dzięki czemu trudniej go trafić.
Wady: Z wszystkich broni magicznych ma najmniejsze obrażenia.
Wymagania: Operowanie różdżką tak, by wyrządzać szkody wrogom a nie sobie wymaga wielu lat nauki i sporej inteligencji. Szczególnie elfi i skrzaci magowie celują w posługiwaniu się tą bronią. Mało który krasnolud czy też Stolem potrafi dostrzec drzemiące w różdżce możliwości. No cóż, nie każdy umysł jest w stanie ogarnąć taką wiedzę...
Poziom broni | 1 | 3 | 5 | 7 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Wymagana inteligencja | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 17 | 18 | 19 | 20 |