Na pierwszy rzut oka sukienki, płaszcze i szaty magów niczym się nie różnią od ubrań zwykłych ludzi. Lniane portki, wełniane rękawice i kapelusze sprawiają, że typowy mag wtapia się bez problemu w otoczenie. Nie należy jednak lekceważyć zaklętej w tych ciuszkach mocy. Dzięki nim mag potrafi z niegroźnego magika zabawiającego gawiedź sztuczkami przeistoczyć się w bitewną machinę zniszczenia!
Zalety: Idealne dla czarowników wszelkiej maści, tylko magiczne szaty zapewnią odpowiednią ilość magicznej wytrzymałości potrzebnej do rzucania zaklęć. Dzięki dużej inicjatywie mag może szybko i sprawnie reagować na ruchy przeciwnika a szansa na regenerację umiejętności niejednemu już uratowała skórę w ostatniej chwili!
Wady: Obrona całkowita działa odrobinę inaczej niż obrona pozostałych rodzajów pancerzy. Zamiast chronić tą część ciała, którą osłania dana część ekwipunku, magiczna moc zaklęta w zwiewne szatki otacza całą postać nieprzeniknionym dla ciosów polem mocy, wytłumiając część obrażeń. Brzmi to może i wspaniale, ale obrona taka jest mniej skuteczna niż zbroi lekkiej lub ciężkiej.
Wymagania: Aby móc korzystać z wszystkich dobrodziejstw magicznych szatek, należy mieć silną wolę.
Poziom zbroi | 1 | 2 | 3 | 5 | 7 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Wymagana siła woli | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 7 | 7 | 8 | 8 | 8 | 9 |
Bonusy całego setu zbroi magicznej:
Poziom zbroi | 1 | 5 | 10 | 15 |
Obrona całkowita | 72 | 128.5 | 210.5 | 346 |
Bonus do magii | 54 | 77 | 91 | 105 |
Bonus do inicjatywy | 11 | 12 | 12 | 16 |
Sznasa na regenerację umki | 0 | 7 | 14 | 14 |